Visma 2014

Na de laatste geweldige visdag, kriebelde het wel heel erg om weer te gaan vissen. Toevallig was aan het einde van de week de Visma! Hier zouden Dennis, Mike en ik uiteraard even naar toe gaan! Robert kon helaas niet.

En wat hebben we weer genoten vandaag, wauw!

Eerst natuurlijk de Visma...

Hier waren Dennis en Mike nog nooit geweest. Ik had uiteraard van te voren even een lijstje gemaakt met wat ik allemaal wou hebben. Ik koop er ieder jaar een hengeltje, en dit jaar ook. Een mooi verticaal hengeltje stond dit keer op het verlang lijstje. Dennis ging voor een jerkbait setje, en Mike zou zich laten verrassen.

Daar bij de Visma aan gekomen, na een rot rit door Rotterdam... , eerst maar even onze ogen uitgekeken. Een hoop mooie spullen en het liefst heb je op zo een moment 50.000 euro bij je om uit te geven, maar helaas.
Uiteindelijk liepen we na 3,5 uur rond lopen met tassen vol het Ahoy gebouw uit. Ik met een verticaal hengeltje en molentje, loodkopjes, shadjes, stingers en nog een paar shadjes. Ook nog een paar hengelsteunen voor de boot, en wat jerkbait spullen. Ook waren er aardig wat lijntjes aan vervanging toe, dus die ook maar nieuw gehaald. Kunnen die ook de komende 2 jaar weer mee.

Dennis had een mooi jerkbait setje, jerkbaits en wat andere plugjes aangeschaft. Mike had dezelfde verticaal hengel en molen gekocht, wat shadjes en spulletjes voor het verticalen. Hij zat wel te twijfelen over een dropshot setje of een jerkbait set, maar eerst wou hij kijken of dat jerkbaiten wel wat was voor hem. En de verticaal set die hij al had, beviel hem niet zo, dus daar wou hij wat anders voor!

Snel naar huis gereden, hond uitgelaten, en naar de nieuwe visstek. Ik had deze vanuit de trein een keer gezien, en het zag er op google earth ook wel veel belovend uit. Hier kon Dennis mooi zijn jerkbait setje uit proberen. Mijn verticaal set, wil ik toch eerst even een keer vanuit de boot testen, daar heb ik hem immers ook voor gekocht.
Daar aangekomen zag het er erg mooi uit, en als ik dan in de 3e worp gelijk een misser heb! Dat ging snel! Dennis werpt hierna gelijk een paar keer uit rond dezelfde plek, en voor hem is het wel hangen! Helaas gaat het met het scheppen mis. Het kunstaas raakt vast en ik schep niet snel genoeg, want de snoek kan los komen omdat het kunstaas vast zit in het schepnet. Weg vis. Helaas!

Dan heb ik echt de ene na de andere misser. Ook hoor ik Dennis roepen over een misser. Ik kom bij hem staan en ook op die plek zit 1 snoek die wel erg blind is, want hij mist continu de plug. Het is niet te geloven. Het gaat me zo irriteren dat ik de snoek maar niet kan vangen. Dan hoor ik Mike ook al over missers en volgers! Wat een mooi water. Dan is het niet veel later toch nog raak voor Dennis. Zijn eerste vis op ze nieuwe jerkbait set!


Na een korte dril ligt dit snoekje van 44 cm op de kant! Snel weer terug gezet en verder gaan vissen!
Hierna blijf ik het bij dat ene snoekje proberen, maar het lukt maar niet om hem te vangen. Iedere keer dat hij mist raak ik meer gefrustreerd. Snel maar naar een ander stuk lopen.

Dennis loopt de ene kant van de sloot af, en ik een sloot die daar haaks op loopt. Mijn slootje is niks, en als ik Dennis terug roep, verteld hij dat er bij zijn sloot wel gejaagd werd, maar hij niks gevangen had. Dan zeg ik dat we het daar toch nog even moeten proberen! En niet zonder succes. Weer Dennis die diegene is die succes heeft! Na een mooie dril, even scheppen en hoppa, weer een vis op de kant!


Een mooie 70 centimeter! Prachtige polder vis!

Dan verplaatsen we ons weer richting de begin stek! De snoek die in het begin steeds miste, mist nog steeds. Het is niet te geloven. Dan is het bijna tijd om te gaan, als ik op de plek van de eerste misser van de dag een volger krijg. Tot de plug in de kant stil ligt, doet hij niks. Ik geef nog 1 tikje en BAM, klapt hij er toch nog op. De vis gaat er als een gek van door en tot overmaat van ramp.... Los. Als ik na dit alles dan op de laatste plek wéér een misser heb, weet ik even niet meer wat ik dan fout doe. Als Mike er dan achteraan werp, en wel beet heb, kan ik niet meer enthousiast reageren. Uiteraard ben ik wel super blij voor Mike dat hij eindelijk weer een visje kan bijschrijven! En wat voor één. Een dikke snoek van 61 cm met een vette pens!



Dan is het genoeg geweest, en gaan we naar huis. Wat een mooie dag, met prachtig weer, en een prachtige nieuwe stek. Hier kom ik zeker nog weer is een keer terug. Na een paar keer kun je pas echt zeggen hoe de stek is, maar hopelijk zondag nog even. Snel voor het gesloten seizoen voor kunstaas e.d. is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews